אני גיטרה

אני גיטרה

כל גיטריסט והגיטרה שלו. אני גיטרה שר בני אמדורסקי למילים של נעמי שמר ולא סתם. הקשר בין הגיטריסט לגיטרה שלו הוא קשר עמוק של אהבה. הגיטרה היא לא רק כלי מיתר שפורטים עליו, היא חלק בלתי נפרד מהגיטריסט המנגן עליה. הגיטרה היא אחד מכלי הנגינה הפופולריים ביותר בכל העולם. לגיטרה זוהר ותהילה. נגנים רואים בה חברה לחיים ולסוג הגיטרה עליה בחרו לנגן יש משמעות ואמירה. גיטריסטים זכו מאז ומעולם להיות לגיבורי תרבות והגיטרות שלהם זכו לחיים משלהן. "אנחנו אוהבים לאהוב את הגיטרות שלנו והן אט אט משתלבות בעולמנו הפנימי, בזהות שלנו והופכות להיות חלק משמעותי ממי שאנחנו, ממה שאנחנו ומהנרטיב שלנו" אומרים הגיטריסטים הגדולים בעולם.

 

כולנו מודעים ליתרונות בלימוד נגינה. אנו ההורים, גם מאמינים שילדינו הם ילדי הפלא שעוד רגע וכול העולם יגלה אותם. לכן, הרבה פעמים אנו הם אלה שדוחפים את ילדינו ללמוד לנגן. וזה טוב, נכון ונבון גם אם בסופו של דבר ילדינו יתגלו כבעלי כישרון מועט ולימוד הנגינה לא ימשך לאורך שנים ארוכות. ההתרגשות, הגאווה והסיפוק של התלמיד וסביבתו מהנגינה היא תמיד דבר מיוחד. הידע ולו הבסיסי ביותר שירכוש בנגינה תמיד יעמוד לציידו בהמשך חייו. הגיטרה היא כלי הנגינה האינטימי ביותר שבן האדם יכול לחלום עליו. אני גיטרה זו לא אמירה סתמית. אופן אחיזת הגיטרה והניידת שלה מאפשרת לילד, לנער ולאדם הבוגר, בכל רגע נתון בחיים להוציא את הגיטרה מהנרתיק ולנגן.

 

אני סימן, אני עדות | לידידות ולבדידות | וגם במשעולי ילדות | אצעד לבטח. אומר השיר אני גיטרה. וזו אחת הסיבות מדוע רצוי וכדיי שילדכם ילמד לנגן על גיטרה. לימוד גיטרה בגיל צעיר הוא שלב חשוב בהתפתחות המוזיקלית של הילד אך לא תמיד יניב תוצאות מכיוון שברוב המקרים לימוד גיטרה מונע על ידי ההורים ולא על ידי התלמיד עצמו. לכן מומלץ להתחיל את לימודי הגיטרה בגילאים 12-13 שזהו גיל שלרוב הילדים עצמם יוזמים ומבקשים חוג גיטרה. גם אם הילד החל ללמוד בגיל צעיר התייאש ופרש, אל ייאוש! קיים סיכוי סביר שהוא ישוב לגיטרה בגיל הנעורים. בכול אופן התשובה לשאלה מתי רצוי להתחיל  ללמוד גיטרה תלויה באופי הילד, במידת הסבלנות ויכולת הריכוז שלו וכמה הוא באמת רוצה את זה. רצוי לא לדחוף את הילד בכוח ללימודי גיטרה.


כמו כל ההתחלות גם לימודי גיטרה קשים בהתחלה. הם דורשים סבלנות וקואורדינציה  שיכולה להיות קשה לילד בגיל צעיר. יחד עם זאת לימודי הגיטרה מפתחים תכונות ויכולות אלה אצל הילד הלומד. מומלץ להתחיל בשיעור אחד בשבוע ויש לשקול האם מתאים לילד ללמוד בקבוצה או בשיעור פרטי. בלימוד בקבוצות קטנות קיים האלמנט החברתי. הילד יכול להתנסות בנגינה בכמה תפקידים וליצור יחד עם חבריו הרכב. בשיעור פרטי קצב הלימוד מותאם להתקדמות הילד. מומלץ להתחיל את הלימודים על גיטרה קלאסית ובהמשך ובמידת העניין של הילד, בשלב שירגיש אני גיטרה לעבור לגיטרה חשמלית.


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: